• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Cash2you och Cachbuddy

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Har du många förfrågningar hos UC eller anmärkningar?

4 förfrågningar inga anmärkningar MEN massor med lån i förhållande till min inkomst. Långt över vad som är okej....Jag hade aldrig blivit beviljad om en uc hade tagits.
Jag skulle fått ett meddelande från brevo isåfall med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Pratade just med Cash2you och tjejen var trevlig man hon sa att dom använder både Creditsafe och UC, men bara UC i de fall som ansökan måste gås igenom manuellt av någon anledning, söker man online direkt kan dom inte hindra att ansökan avbryts just innan en ev. UC måste tas, men skickar man in ett pappersbrev och skriftligen meddelar att UC absolut inte får tas så avbryter dom ansökan om UC krävs...men då får man göra hela ansökan som förr, alltså skicka massa papper hit och dit = inga pengar innan jul...tyvärr...
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jasse du har inga bostadslån va? Jag har ganska hög inkomst 400k men ett miljonlån på bostaden som är värd mer och ett blanco på 40,000, inga anmärkningar å 3 förfrågningar senaste året...tror tvärr många långivare inte tar hänsyn till bostadslån och räknar dom som privatlån, därför tvekar jag här...
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Jasse du har inga bostadslån va? Jag har ganska hög inkomst 400k men ett miljonlån på bostaden som är värd mer och ett blanco på 40,000, inga anmärkningar å 3 förfrågningar senaste året...tror tvärr många långivare inte tar hänsyn till bostadslån och räknar dom som privatlån, därför tvekar jag här...

Hur mkt mer är din bostad värd? Varför inte försöka låna med den som säkerhet!?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ca 1,5, Sthlms finare område...ska försöka byta bolånegivare efter nyår då 2011 års lön blir synligt på UC och betalt av lite mer på blancolånet som jag tog för att lösa och avsluta ett misshandlat kreditkort som jag övertrasserade varje månad förut vilket syns i UC...även om det handlar om nån hundralapp ser bankera jätteallvarligt på övertrasserade krediter och fick nej i somras av SEB pga det även om min score var "Bra". Skall jag även försöka baka in blancolånet i bolånet och få lite bättre ränta kanske, och istället för att ha 2 krediter får jag bara en enda...vore skönt.

Och givetvis få loss lite pengar, ca 50,000 hoppas jag på men är långt dit om ens möjligt, vågar inte hoppas allt för mkt på min planer.
 
Senast ändrad:

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Ca 1,5, Sthlms finare område...ska försöka byta bolånegivare efter nyår då 2011 års lön blir synligt på UC och betalt av lite mer på blancolånet som jag tog för att lösa och avsluta ett misshandlat kreditkort som jag övertrasserade varje månad förut vilket syns i UC...även om det handlar om nån hundralapp ser bankera jätteallvarligt på övertrasserade krediter och fick nej i somras av SEB pga det även om min score var "Bra". Skall jag även försöka baka in blancolånet i bolånet och få lite bättre ränta kanske, och istället för att ha 2 krediter får jag bara en enda...vore skönt.

Och givetvis få loss lite pengar, ca 50,000 hoppas jag på men är långt dit om ens möjligt, vågar inte hoppas allt för mkt på min planer.


2011 års lön måste väl synas nu? Brukar ju komma upp under hösten. Om du inte är egen företagrae för då ligger det ju förskjutet några månader vet jag. Du kanske skulle göra en värdering av huset så har du svart på vitt vad det är värt när du går till banken. Och vill inte SEB borde någon annan bank vilja. 1 miljon i huslån är ju ingenting, speciellt inte i sthlm.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ja menar 2012 givetvis...sorry.. Å är en bostadsrätt, inte villa, finns inga villor för 1,5 mille i Sthlm. Min lön har jämt gått in på SEB så det är förstavalet...mitt andra konto på Swedbank syns alla sms-lån jag tagit/tar. Tror det skall gå bra men vill vänta tills efter nyår som sagt å SEB sa i somras allt såg bra ut utom övertrasserade kortkrediten som nu är borta...och jag amorterar 1250kr/månad på blancolånet och 1000 på nuvarande bolån så dom ser det minskar i bra takt, UC visar ju krediterna utveckling de senaste 12 månaderna så ju längre jag väntar ju bättre.

Skulle bra gärna vilja typ låna 7000 fr Cash2you å få pengarna innan jul men tas det en UC kommer den krediten synas 1 helt år från att den är helt återbetald, säkert minst 1,5 år från nu då...skulle inte se bra ut alls.
 
Senast ändrad:

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Ja menar 2012 givetvis...sorry.. Å är en bostadsrätt, inte villa, finns inga villor för 1,5 mille i Sthlm. Min lön har jämt gått in på SEB så det är förstavalet...mitt andra konto på Swedbank syns alla sms-lån jag tagit/tar. Tror det skall gå bra men vill vänta tills efter nyår som sagt å SEB sa i somras allt såg bra ut utom övertrasserade kortkrediten som nu är borta...och jag amorterar 1250kr/månad på blancolånet och 1000 på nuvarande bolån så dom ser det minskar i bra takt, UC visar ju krediterna utveckling de senaste 12 månaderna så ju längre jag väntar ju bättre.

Skulle bra gärna vilja typ låna 7000 fr Cash2you å få pengarna innan jul men tas det en UC kommer den krediten synas 1 helt år från att den är helt återbetald, säkert minst 1,5 år från nu då...skulle inte se bra ut alls.

Vet inte hur snabba dom är men Thorn tar ju inte UC ! Har du provat dom? Där måste du få låna en 10000 tycker jag.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Tack men Thorn kan brinna nånstans...har haft att göra med dom förut och dom borde spärras in. Sökte faktiskt Cash2you nu ändå online, 7000kr och stod beviljad direkt så antar att automatiken gick hela vägen = ingen UC, står bara att pengarna betalas ut så fort banken godkännt autogiro vilket maximalt tar 2 dagar. Även om d tagit UC så tänker jag att de betalar jag av snabbt och summan är så liten, en ev. storbank tänkte nog jag bara skulle ha lite extra till julklappar om de ser det lånet i UC´n. Men e ganska säker på att ingen UC togs för detta, har "bevakning" på MinUC oxå så hoppas det är tyst därifrån... Tack för hjälpen ändå. :)

Fick svar via mail från dom om kreditprövningen btw.

Hej *****,

Våra lån prövas i första fall mot CreditSafe, om vårt system inte klarar av att göra en automatisk prövning så får en handläggare titta på ärendet och då blir det en kreditkontroll hos UC.

Vi kan alltså inte garantera du slipper en UC förfrågan.

Ni kan skicka in en skriftlig ansökan (blankett finns att skriva ut på hemsidan) med ett följebrev att ni inte vill prövas mot UC. Då gör vi givetvis inte det.

Med vänlig hälsning

Fatme
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ingen UC tagen, pengarna på kontot idag innan 12 och ansökte med Bank-ID igår eftermiddag typ kl 15. Kanon!
Men autogiro är inte optimalt..elektronisk faktura är ju bäst då man kan se och välja när man vill betala specifika fakturor, synd det är ganska ovanligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp